Přinuťte své zákazníky k akci pomocí videa

Říká se, že obrázek je více než tisíc slov. O kolik víc tedy dokáže vysvětlit takové video? Přesný poměr neznáme, ale co ověřeno je, že video jako nástroj propagace zvyšuje konverzi/akci zákazníka na webu a především pomáhá prodávat!

Video je čím dál populárnější a řekněme si na rovinu stále jednoduší jej natočit vlastními silami, a to naprosto jednoduše a přijatelně kvalitně pomocí mobilního telefonu. Přesto je celosvětově stále málo používané jako marketingový a prodejní nástroj. Máte své webové stránky i e-shop „plný" kvalitních fotografií a nevíte, jak svůj on-line obchod posunout na další úroveň. Video bude vaším správně zvoleným obchodním partnerem.

Pár důkazů, proč se nebát a použít video

1. Čísla nelžou

Ze 100 vyhledaných výsledků se video objeví ze 70 % a pravděpodobnost, že po zhlédnutí videa zákazník koupí je 64 – 85 % (zdroj dat: blog.kissmetrics.com). Dobrým příkladem je americký prodejce náhradních automobilových dílů Advance Auto Parts. Ti zákazníci, kteří viděli video, zůstali na stránce dvakrát déle a prohlédli více dalších podstránek webu než ti, kteří ne. Firma uvádí, že navíc sdílení videa na Facebooku, pomohlo zvýšit prodej daného produktu. A nezapomeňte, tak jako vidíte na obrázku, přidejte k vašem videu tlačítko pro přímý nákup (ikonu košíku nebo „BUY NOW") nebo možnost sdílení na vaší sociální síť.

video1 auto parts

2. Google miluje video

Určitě jste si všimli, že vyhledávač Google zobrazuje výsledky v několika záložkách/kategorií jako je klasický internetový odkaz, mapy, obrázky, ale také videa a mnoho dalšího. Mít vlastní produktové video, navíc pokud jej vaše konkurence ještě nemá, zvyšuje možnost lepšího pořadí právě ve vyhledávání. Google a jeho roboti upřednostňují ve výsledcích stránky s videem, obzvláště pokud je propojeno s Youtube a tedy i účtem Google + (pozn. autorky pro vložení videa na Youtube a vytvoření vlastního Youtube kanálu musíte mít svou schránku na gmail.com a automaticky se tak vytvoří i účet Google +)

3 . Lidé milují video

Přiznejme si, žijeme v rychlé době, času je málo a energie ubývá. Z toho plyne, že pro zákazníka i vás je jednoduší informaci sdělit a vnímat okem a sluchem, než strávit poměrně větší část čtením klasického článku či popisu produktu. Naše smysly jednoduše vnímají a dokáží zpracovat to, co vidí a slyší než, co čtou a musí si dávat do souvislostí. Příklad, který nemohu nedát jako velmi dobrý a navíc český vzor, jsou produktová videa moravského Vína Stávek. No řekněte, nenapadlo Vás po zhlédnutí videa, že víno chcete ochutnat nebo jej darovat, jak napovídá video 

video stavek

4. Video vám přinese sdílení a více „kliknutí"

Obecné studie dokazují, že lidé raději sdílejí video než text a také více klikají ne náhled videa než odkaz, který nemá „v sobě" multimediální výstup. Navíc nová americká čísla (ze 16. 4. 2015 uvádějí, že dospělí Američan stráví v průměru sledováním video obsahu (na digitálních médií) 1 hodinu a 16 minut každý den. I kdyby česká čísla byla třetinová, pořád je pádný důvod, proč zákazníky přitáhnout na videoobsah.

5. Video je více než 1 000 obrázků

Video v zásadě předá více informací než větší množství obrázků. V daném okamžiku díky němu dokážete také zprostředkovat zákazníkovi emoce, které produkt vyvolává, dopřát návod, jak, kdy a kde produkt používat, přinutit zákazníka koupit doplňkové produkty k danému zboží ad. Jako perfektní příklad převodu emocí a možnosti používaní produktu přikládám jedno video s nadsázkou - produkt je ale reálný - a nabízí jej společnost Vat19.com, která sama sebe popisuje jako „dodavatelé zvědavě úžasných produktů ". E-shop má na svém Youtube kontě asi 500 videí a 1 300 000 Youtube odběratelů.

Nezůstaňte jen u produktových videí

Ukázat produkt a návod jak jej používat jsou jedny z možností, jak využít video. Můžete svá videa ale posunout i dál... Zapojte svou fantazii a ukazujete příběhy s produktem spojené (představte svou značku, materiály a suroviny, které používáte), vyzkoušejte video newsletter, přinášejte tipy a rady uživatelům (jsme národ kutilů, kuchařů a v tom nejlepším slova smyslu všeumělců, tak proč toho nevyužít), videoblogujte, představte své zaměstnance a běžný chod ve vaší firmě.

A protože video je za tisíc obrázků, přidávám další videopříklady:

Něco pro dámy. Vypadá to jako obyčejné video, jak jednoduše upravit vlasy, ale všimněte si produktů, která slečna ukazuje. I to je způsob, jak prodat vaše zboží:

E-shop s oblečením Land's End ukázal, kde již po mnoho let bere kvalitní bavlnu pro své oblečení:

Video newsletter Korejských Aerolinek:

Rada na závěr: Nedělejte to složitější než to je.

Nemáte ve svém marketingovém rozpočtu dostatek financí na zaplacení profesionálního kameramana. Vezměte svůj telefon a natočte krátké video, jak třeba váš kamarád používá vámi nabízený produkt. Umístěte jej na váš nově vytvořený Youtube kanál, sdílejte na Facebooku, Instagramu (instagramová video používá např. i slavný kuchař Jamie Oliver. Mají pár sekund a mnoho mnoho like!) a především doplňte jím vaše webovky, e-shop, jednotlivé produkty nebo blog. Myslete jako váš zákazník, co byste sami chtěli vědět/vidět o produktu, kdybyste jej chtěli koupit??

Fakturační adresa

Pixelhouse s.r.o.
Palackého 857/60
CHARVÁTSKÁ NOVÁ VES
690 06 BŘECLAV 6

IČ: 27734871, DIČ: CZ27734871

Informace o zpracování osobních údajů

Kontakty

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
+420 776 720 180
+420 777 194 885